loading...

بهار بلاگر

انتخاب قهوه با دستگاه اسپرسوساز کپسولی بستگی به این دارد که آیا شما طرفدار سادگی و راحتی هستید یا می خواهید قهوه را به روشی کلاسیک (از برشته کردن و آسیاب کردن تا دم کردن) درست کنید. به طور کلی دستگاه


انتخاب قهوه با دستگاه اسپرسوساز کپسولی بستگی به این دارد که آیا شما طرفدار سادگی و راحتی هستید یا می خواهید قهوه را به روشی کلاسیک (از برشته کردن و آسیاب کردن تا دم کردن) درست کنید. به طور کلی دستگاه اسپرسوساز کپسولی انتخاب افرادی است که می خواهند به صورت آنی قهوه درست کنند و زمان زیادی را صرف تهیه قهوه نمی کنند. به عنوان مثال، در میانه یک روز کاری پرمشغله، زمانی که هنوز مشغول کارهای روزانه خود هستید، دستگاه های اسپرسوساز کپسولی به شما کمک می کنند تا یک فنجان قهوه را بدون زمان و تلاش زیاد آماده کنید. این مقاله نگاهی به دستگاه‌های اسپرسوساز کپسولی دارد و کاربردها و مزایای آنها را نسبت به دستگاه اسپرسوساز کلاسیک مورد بحث قرار می‌دهد.

اسپرسو ساز کپسولی چیست؟

ابتدا به طور خلاصه با نمایندگی قهوه ساز بوش آشنا می شویم. این محصول یک کپسول پلاستیکی یا آلومینیومی کوچک حاوی 7 گرم پودر قهوه می باشد. از آنجایی که قهوه در این کپسول های سرو تازه می ماند، آنها را با نیتروژن پر می کند. البته پوسته آلومینیومی این کپسول ها نیز به تازگی قهوه کمک می کند. برای اینکه بیشتر بدانید چه کپسول هایی کافی است، حتما این مقاله را بخوانید.

قطعات و نحوه عملکرد دستگاه قهوه ساز کپسولی

این دسته از دستگاه های قهوه ساز شامل اجزای زیر می باشد که هر کدام عملکرد خاصی دارند:

قاب بیرونی: شامل تمام دستگاه های داخلی است.

مخزن آب: ابتدا باید مخزن آب نصب شده در پشت دستگاه را پر کنید.

محفظه کپسول قهوه: قبل از روشن کردن دستگاه، کپسول های قهوه را در این محفظه قرار دهید.

پمپ آب برق: با شروع به کار دستگاه، پمپ آب شروع به کار می کند. وظیفه پمپ آب کشیدن آب و انتقال آن به سیستم گرمایش دستگاه می باشد.

سیستم گرمایش آب (مانند المنت گرمایشی در دیگ های معمولی): با عبور آب از المنت گرمایشی واحد، آب تا دمای مناسب گرم شده و از یک گذرگاه باریک عبور می کند تا فشار انتقال افزایش یابد.

کمپرسور هوا: در نهایت آب گرم پرفشار به قسمتی که کپسول قهوه در آن قرار دارد می رسد و برای استخراج طعم به پودر قهوه نفوذ می کند. در برخی از قهوه سازهای کپسولی، آب از طریق یک سوراخ باریک پمپ می شود و به محفظه بزرگتر در مرکز باز می گردد.

فیلتر کاغذی: یک فیلتر کاغذی در پایین کپسول یا غلاف قهوه وجود دارد که از ریختن پودر قهوه در فنجان جلوگیری می کند.

قرار دادن فنجان قهوه: پس از فرآیند استخراج آب، قطرات قهوه داخل فنجان می ریزد و می توانید آن را بنوشید.

چگونه کپسول قهوه درست کنیم؟ برای تعمیر قهوه ساز با خدمات پس از فروش بوش تماس بگیرید.


برای تهیه قهوه کپسولی به دستگاه کپسول ساز اسپرسو نیاز داریم. این دستگاه ها که به قهوه سازهای کپسولی نیز معروف هستند، از کپسول یا کیسه های قهوه برای تهیه قهوه استفاده می کنند و نیازی به تهیه دانه یا پودر قهوه ندارند. استفاده از قهوه ساز کپسولی آسان است. این قهوه ساز دارای قسمتی در محل قرار دادن کپسول می باشد که با وارد شدن هر دو طرف آن به سرعت هم زده می شود. در یک طرف کپسول، یک سوراخ بزرگ برای خروج آب گرم و در طرف دیگر، سوراخ های کوچکی ایجاد می شود تا به عنوان فیلتر عمل کند.

البته در دستگاه اسپرسوساز دستی نانوپرسو در صورت نداشتن دستگاه مبدل نسپرسو باید از پودر قهوه آسیاب شده برای تهیه قهوه استفاده کنید. اما اگر دستگاه شما این آداپتور NS را دارد ، می توانید از قهوه کپسول نیز استفاده کنید.

با این دستگاه ها دمای آب، زمان دم کردن قهوه و سایر تنظیمات را بر اساس سلیقه خود تعیین می کنید. استفاده از این دستگاه ها در نگاه اول ساده به نظر می رسد، اما در واقع دستگاه های زیادی با مکانیسم های مختلف برای تهیه قهوه اسپرسو با کپسول وجود دارد. به عنوان مثال در سری دستگاه های فناورانه ورتو با شناسایی بارکد روی کپسول، دستگاه به صورت خودکار پارامترهای مربوطه را بر اساس مدل کپسول شناسایی شده تنظیم می کند.

هر نوع دستگاه اسپرسوساز کپسولی دارای ویژگی ها و مشخصات خاصی است و با کپسول های مخصوص آن دستگاه کار می کند. در اینجا نگاهی دقیق تر به انواع اسپرسوسازهای کپسولی خواهیم داشت.

انواع دستگاه اسپرسوساز کپسولی

برندها و انواع مختلفی از دستگاه های اسپرسوساز در بازار وجود دارد و تقریباً هر برندی کپسول های مخصوص به خود را تولید و عرضه می کند. انتخاب دستگاه کپسول اسپرسو به سلیقه شما در انتخاب طعم و سایر ویژگی های قهوه بستگی دارد. البته برخی از دانه های قهوه را می توان در برندها و مدل های بسیاری از دستگاه های کپسول ساز اسپرسوساز استفاده کرد.

بهار بلاگر بازدید : 30 زمان : 19:20 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟