loading...

بهار بلاگر

موارد بسیاری باعث کاهش سرعت دانلود می‌شوند و گاهی اوقات پی‌بردن به مشکل اصلی کندی سرعت دانلود دشوار است. اگرچه ممکن است یک راه‌حل ساده مانند راه‌اندازی مجدد رایانه مشکل را برطرف کن

موارد بسیاری باعث کاهش سرعت دانلود می‌شوند و گاهی اوقات پی‌بردن به مشکل اصلی کندی سرعت دانلود دشوار است. اگرچه ممکن است یک راه‌حل ساده مانند راه‌اندازی مجدد رایانه مشکل را برطرف کند، اما برخی از راه‌حل‌ها پیچیده‌تر هستند. این بخش به شما می‌آموزد که چگونه سرعت دانلود دستگاه خود را افزایش دهید.

سرعت دانلود خود را بررسی کنید

ساده‌ترین راه برای انجام این کار این است که از ابزارهای آنلاین تست سرعت اینترنت استفاده کنید. این ابزارها سرعت دانلود فعلی شما را نشان می‌دهند. اگر می‌بینید که سرعت دانلود شما به طور قابل‌توجهی سریع‌تر از سرعت دانلود فایل‌ها است، به‌احتمال زیاد مشکل از اینترنت شما نیست و باید فایل موردنظر را از سایت دیگری دانلود کنید. در غیر این صورت، باید تعداد دستگاه‌های متصل به اینترنت را به حداقل برسانید.

اتصال هر وسیله غیر ضروری به اینترنت را قطع کنید

هر چه دستگاه‌های بیشتری در شبکه خود داشته باشید، سرعت اینترنت شما کمتر خواهد بود. اگر می‌توانید کنسول‌ها، تلفن‌های هوشمند، تلویزیون‌ها، تبلت‌ها و رایانه‌های دیگر را غیرفعال کنید، با انجام این کار سرعت دانلود سریع‌تر خواهد شد.

برنامه‌هایی را که استفاده نمی‌کنید غیرفعال کنید

هنگامی که در حال دانلود یک فایل بزرگ (یا کوچک) هستید، غیرفعال‌کردن برنامه‌هایی که پهنای باند شما را اشغال می‌کنند باعث بهبود سرعت دانلود فایل‌ها می‌شود به‌عنوان‌مثال، اگر بیت تورنت در پس‌زمینه اجرا می‌شد، درحالی‌که سعی می‌کردید به‌روزرسانی ویندوز را دانلود کنید، آن را ببندید.

دانلود یک فایل در یک زمان

هنگامی که چندین فایل را به طور هم‌زمان دانلود می‌کنید، غیرعادی نیست که دانلود شما با شکست مواجه شود. این ممکن است به این دلیل باشد که دستگاه شما با دانلود فایل‌های بزرگ سازگار نیست. برای آسان‌تر کردن آن، سعی کنید هر بار یک فایل را دانلود کنید. اگرچه ممکن است این امر غیرمنطقی به نظر برسد، اما در نهایت باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود. در نظر داشته باشید که خرید هاست دانلود ارزان ایران می تواند برای میزبانی از سایت هایی که فایل های دانلودی ارائه می کنند، گزینه مناسبی برای مدیران وب سایت ها باشد. با هاست دانلود ایران یا خارج می توان یک سرویس میزبانی مناسب برای فایل ها فراهم کرد.

سرویس اینترنت خود را ارتقا دهید

بسته به سرویس‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت، سرعت اتصال اینترنت متفاوت هست. سرعت دانلود پایین می‌تواند خسته‌کننده باشد و ممکن است ارزش آن را داشته باشد که اشتراک خود را به یک سرویس با سرعت بالاتر ارتقا دهید.

با ارائه دهنده خدمات اینترنت خود تماس بگیرید

اگر همه موارد دیگر را امتحان کرده‌اید و نمی‌توانید سرعت دانلود خود را افزایش دهید، باید با ISP خود تماس بگیرید و مشکلاتی را که با آن مواجه هستید به آنها بگویید، حتی ممکن است نیاز به تعویض ISP خود داشته باشید.

مکان مودم خود را تغییر دهید

موقعیت مودم شما نیز می‌تواند تأثیر زیادی بر سرعت دانلود داشته باشد. مراقب باشید که مودم خود را در کجا قرار می‌دهید. اگر خانه بزرگی دارید، تقویت‌کننده وای‌فای را در نظر بگیرید که می‌توانند برد و سرعت اینترنت شما را افزایش دهند. از قراردادن مودم خود در زیرزمین، حمام، کابینت، روی زمین یا نزدیک مایکروویو و سایر لوازم‌خانگی خودداری کنید. مودم شما باید در مرکز خانه باشد تا به کل خانه برسد.

از کابل اترنت استفاده کنید

گاهی اوقات ممکن است وای‌فای دچار مشکل باشد، در این صورت اتصال با کابل اترنت می‌تواند سرعت دانلود شما را افزایش دهد. برای انجام این کار، کابل اترنت را از مودم به دستگاه خود وصل کنید. ازآنجایی‌که این یک اتصال سیمی است؛ بنابراین نیازی نیست به وای‌فای متکی باشید، این گزینه می‌تواند سریع‌ترین اتصال را برای دانلود فایل‌های شما ارائه دهد.

جمع بندی

اینترنت به بخش عظیمی از زندگی ما تبدیل شده است و دانلود یا آپلود داده‌ها بخشی از فعالیت‌های روزانه ماست. زمانی که سرعت دانلودهای شما کند است و مرورگر شما به‌کندی پاسخ می‌دهد، می‌توانیم شرایط را درک کنیم. در این آموزش برخی از راه‌های رفع مشکل کندی سرعت دانلود را موردبحث قرار داده‌ایم.

بهار بلاگر بازدید : 1539 زمان : 19:33 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟